czwartek, 1 września 2011

TOP 10 - Miejsca znane z literatury, które chcielibyśmy odwiedzić.

 
Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.  

Od dawna chciałam wziąć udział w zabawie wymyślonej przez Klaudynę i w końcu mi się to udało. Co prawda, już jutro pojawi się nowy temat, ale to chyba nie problem. ;)



1. Hogwart 


Marzę o nauce w tej szkole, odkąd tylko przeczytałam pierwszy tom opowieści o Harrym Potterze. Boże Narodzenie w tym magicznym miejscu byłoby niezapomniane, a na wszystkie lekcje chodziłabym z przyjemnością.

2. Ulica Pokątna


To jedyna w swoim rodzaju ulica czarodziei. Zwiedzanie rozpoczęłabym od zakupów w sklepie Magiczne Dowcipy Weasleyów, następnie wybrałabym sobie różdżkę (albo ona mnie) u pana Ollivandera, a na koniec zaopatrzyłabym się w niezbędne podręczniki w księgarni Esy-Floresy. Ciekawym doświadczeniem byłaby także wizyta w pilnie strzeżonym banku Gringotta. 

3. Nowy Orlean 


Zakochałam się w tym mieście w trakcie czytania „Wywiadu z wampirem” Anne Rice i kolejnych tomów sagi. Opisy cmentarza Lafayette, karnawału Mardi Gras i wielkich, wspaniałych posiadłości położonych wśród bagien zrobiły na mnie niesamowite wrażenie. Nie mogłoby oczywiście zabraknąć wampira Lestata, Louisa czy Claudii.

4. Rivendell


Rivendell, zamieszkane przez elfów, nazywane też Ostatnim Przyjaznym Domem na Wschód od Morza to ciche, spokojne miejsce położone w cudownej okolicy. Idealne miejsce na odpoczynek z książką w ręku.

5. Tajemniczy ogród


Uwielbiam dzikie, ale piękne ogrody, w których nie widać ręki człowieka. Otoczony murem i zapomniany przez wszystkich byłby moją małą tajemnicą.

6. Wielki Mur


Bardzo wysoki, gruby mur chroniący ludzi przed Innymi, dzikimi i wieloma innymi zagrożeniami w świecie „Gry o tron” George'a R. R. Martina. Chciałabym stanąć na jego szczycie i rozejrzeć się dookoła, a gdyby starczyło mi odwagi - wyjść poza niego. 

7. Księgogród


Miasto wypełnione po brzegi książkami to chyba marzenie każdego książkoholika. :)

8. Las 


Świat prehistoryczny zawsze mnie interesował, a ten opisany w sadze Michelle Paver „Kroniki Pradawnego Mroku” jest wyjątkowo fascynujący. Pełen tajemnic i wszechobecnej magii, dający schronienie, ale i wystawiający na wiele niebezpieczeństw. Ciekawie byłoby zamieszkać na jakiś czas razem z pierwotnymi mieszkańcami wielkiego lasu. 

9. Ambergris 


Miasto pod każdym względem niezwykłe i szalone. Dłuższe przebywanie w nim niewątpliwie zagroziłoby mojemu zdrowiu psychicznemu, ale na kilka dni z ogromną chęcią bym się do niego wybrała. 

10. Święta Wyspa Avalon


Ukryta wśród mgieł i tylko nieliczni mają do niej dostęp. Nie tyle zainteresowała mnie sama wyspa, co kult bogini - Wielkiej Matki i kapłanki odprawiające tajemnicze rytuały.

12 komentarzy:

  1. Pewnie, że nie problem! Nawet jakbyś wybrała temat sprzed miesiąca, byłoby w porządku :)

    Na Księgogród chyba jeszcze nikt nie wpadł - punkt dla Ciebie, w końcu każdemu z książkoholików przydałaby się wizyta tam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W krainę Hogwartu dopiero się wybieram, ale mam nadzieję, ze i mnie się spodoba. Z kolei nawiązując do wypowiedzi Futbolowej - "Nawet jakbyś wybrała temat sprzed miesiąca, byłoby w porządku :)" - A tak można ? ;D (pytanie oczywiście skierowane do Klaudyny ;P)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tajemniczy ogród też z chęcią bym odwiedziła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam kiedyś film "Mgły Avalonu", który zrobił na mnie duże wrażenie dlatego podzielam Twoją fascynację tym miejscem i kilka zgadza się z moimi. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hogwart! :D Wielki mur wygląda imponująco, to z serialu screen? Muszę w końcu przeczytać, żeby móc obejrzeć dzieło HBO ;)

    Ciekawy pomysł z tym TOP10 może też zabawię się w te miejsca jeśli tylko znajdę 10 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyspę Avalon odwiedziłabym także z wielką chęcią. No i nawet nie wspominam o miejscach z Harrego Pottera. Tę książkę tak kocham, że chętnie po prostu bym w nią weszła i stała się jednym z uczniów Hogwartu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hogwart i Ulica Pokątna to zdecydowanie moje typy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja z chęcią odwiedziłabym Rivendell i Las z Kronik Pradawnego Mroku, które właśnie czytam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja odwiedziłabym z wielką a nawet "magiczną" ciekawością Ulicę Pokątną :D

    Pozdrawiam:*
    www.love-arts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ha znalazłem nawet więcej niż 10 :) Lista stworzona zapraszam więc na moje TOP10 miejsc z gatunku fantastyki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oooo, coraz więcej starych znajomych odnajduję. ;D Znamy się chyba sprzed dwóch lat z Onetu. Mmmmmm, Hogwart. Sama chętnie bym wpadła, choćby i na samo śniadanie do wielkiej sali ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa taka akcja, chyba też wezmę udział :P

    Hogwart rządzi :D!

    OdpowiedzUsuń